torsdag 14 oktober 2010

Igår kassler, idag lax!


Har nyss kommit hem från jobbet, det är aldrig roligt att börja stöka på med nåt direkt man kommer hem. Men äta bör man annars, ja då dör man!

Idag är det lax på menyn och det brukar sällan gå fel... Matte tycker mycket om min lax med sås gjord på creme fraiche och fiskbuljong + lite citronpeppar i :)

Hemmalagat mos, pressad eller bara vanlig kokt pottis till, klockrent och snabbt fixat! Delia brukar tilloch med gilla detta om jag har ost i potatismoset! Inte det nyttigaste men gott!


Gör så här!


Sätt ugnen på 200 grader. Koka potatisen som du själv vill! Salta och citronpeppra laxen,(om det är lyx brukar jag strö över lite VB-ost!!!) lägg den på en plåt som du smort med citronoliv olja (Gör det lilla extra!)

Såsen gör du medan fisken är i ugnen, 2 dl cremefraich (till 4 pers), 1,5 fiskbuljongs tärning. Smula ner buljonen och låt sjuda tills den blir varm. Tillsätt citronpeppar efter egen smak!

Huuuur enkelt som helst och grymt gott tycker jag! :D

En fräsch sallad är ett måste till :D


Lycka till!


Ikväll ska jag och min far gå på puben och ta oss en öl och se SAIK spöa Frölunda hade vi tänkt ;D


Njutbar torsdag alla!


Kramar på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar