måndag 18 oktober 2010

Sliten efter en helg som rockade hårt!

Hallå alla! Oj vilken helg det har varit!! Fantastiskt kul och idag är det en ny vecka. Underbara Delia kom igår afton och det kändes helt awesome att få hem henne igen!

Men som sagt, idag är det måndag och ny vecka ska planeras med mat! Och idag bjuds det på hemmalagad köttsoppa på älg, och hembakt limpa med ost! Har turen att min far jagar och därför har jag alltid älgkött och annat vilt kött i frysen, LOVE IT! (man kan ha lite av allt man gillar i köttsoppa, de e det som jag gillar med den!)
I fredags bjöd jag på älgstek och rotfrukter i ugnen. Kanon!
Ska bli kul att se om Delia gillar soppa, tror inte att vi har käkat det så mycket. En sak är då säker, hon ÄLSKAR min limpa och kan äta huuur mycket som helst! :)

Dessa recept som jag använder mig av till soppan och limpan är lite hemliga faktis ;).. Ett tips är att fråga era föräldrar om era förfäder hade några hemliga recept på klassiska rätter. Det är oftast dom som man kan piffa upp lite med egen fantasi och som smakar allra bäst!

Ha en njutbar måndag alla!

3 kommentarer:

  1. Hajj=) Har precis hittat till din blogg, va glad jag blev:) Hoppas vi ses snart, för jag saknar faktiskt dig=) PUSSEN!

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Men vad du bloggar sällan KOm igen nu Emma ! Kram

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar